Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se zbavila energetických upírů

Když jsem byla hodně mladá,bývala jsem často obklopená lidmi, kteří byli komplikovaní, stejně tak komplikovaní, jako jsem byla já.

Trpěla jsem depresemi a tak moc jsem potřebovala pomoct, že jsem se podvědomě rozhodla, že budu pomáhat všem lidem v naději, že mi na oplátku snad také někdo pomůže. A protože jsem vždy byla citlivá vůči potřebám ostatních, vycházela jsem každému vstříc tak nejvíc, jak jsem jen mohla. Když mi bylo dvacet, pracovala jsem za barem, protože moje sebevědomí ani můj psychický stav mi nedovolil najít si práci odpovídající mým schopnostem a inteligenci. V těch dobách byly moje osobní hranice velmi slabé a veškerou svoji energii jsem používala k tomu, aby mě lidé měli rádi. Byla jsem moc milá, dokonce tak milá, že jsem ve svém jednopokojovém bytě nechala bydlet svého přítele příživníka a jeho kamaráda s partnerkou, kteří jednou odpoledne přišli na návštěvu na několik dlouhých měsíců. Tehdy jsem byla tak hloupá, že jsem ani jednoho z nich nepožádala o placení nájemného, protože na rozdíl ode mě, mí přátelé byli v nouzi a neměli žádnou práci. Můj tehdejší přítel se mnou zacházel jako se svým majetkem a já jsem byla ráda, že mě má aspoň někdo rád. Jeho láska se projevovala hlavně žárlivostí a násilnickými sklony. Musela jsem dopadnout na dno, abych si uvědomila, že dělám něco špatně. Trvalo mi několik let, než jsem pochopila, že jsem ztratila samu sebe. Uvnitř mě byl smutek a prázdnota, ale navenek jsem nedala nic znát. Stále jsem se na všechny usmívala a plýtvala svou vzácnou energií ve vztazích, kde jsem nedostávala nic nazpět. Pomáhala jsem lidem, jak se dalo, ale pocit uspokojení se stále nedostavoval. Naopak, bývala jsem vyčerpaná, zmatená, slabá. O co víc jsem se snažila být dobrá pro svět, o to víc nešťastná jsem se cítila. 
Musela jsem projít více lekcí s agresivními lidmi a v situacích, kdy mi šlo doslova o život, jsem konečně nabyla poznání, že vztah, na kterém záleží nejvíce, je můj vztah k sobě. Od něho se teprve odvíjí všechny ostatní vztahy, vztah k mým nejbližším i ke světu. A tak jsem se musela naučit říkat NE. NE lidem, kteří jen brali a nic nedávali. NE lidem, kteří se mě snažili převychovat. NE lidem, kteří byli agresivní a hrubí. NE lidem, kteří mě nebrali takovou, jaká jsem. NE lidem, kteří mi příliš lichotili. NE lidem, kteří mě stále kritizovali. NE lidem, kteří překračovali moje osobní hranice. NE lidem negativním a nedůvěřivým. NE těm, kteří si stále stěžovali a nikdy neměli dost. NE lidem, kteří se báli být sami sebou. NE situacím, ve kterých mi nebylo dobře. NE práci, která mě stála spoustu energie za málo peněz. NE žebrákům na ulici, NE podomním prodavačům, NE lidem, co si honí ego, NE kamarádce, když na ni nemám kapacitu, NE vlastní dceři, když se mě snaží vyprovokovat. 
NE komukoliv a kdykoliv to tak cítím. A víte co? Časem přišla obrovská úleva. Ano, můžu být sama sebou a NE říkat s lehkostí a úsměvem na rtu. Nejde přece o život. Nemůžu být vším pro všechny. Nemůžu být pro nikoho dost dobrá, pokud nejsem dobrá sama pro sebe. Když se podíváte na předchozí odstavec, umíte si asi představit, kolik balastu z mého života odpadlo se všemi těmi NE. Jak se můj osobní prostor vyčistil a já můžu mnohem svobodněji říkat životu ANO. Protože ti lidé, které jsem nechala za sebou, se do mého života už nevracejí. A taky se nevrací práce, která za nic nestojí, nevrací se deprese, ani nevděční klienti, nevyhovující prostory. Život je jako hra na pravdu. Když dodržíte pravidla úplné upřímnosti, nemůžete nikdy prohrát. A energetičtí upíři mají strach ze světla, bojí se pravdy. Proto láska a pravda vždycky zvítězí, ať se to skeptikům líbí, nebo ne 

Autor: Radka Svobodová | pondělí 13.11.2017 19:34 | karma článku: 25,37 | přečteno: 1560x
  • Další články autora

Radka Svobodová

Děti chřadnou nebo vzkvétají ze vztahu svých rodičů

Dnes jsem četla v jedné fb skupině, jak si maminka stěžovala na otce svého dítěte, které dostalo astmatický záchvat.

28.4.2018 v 12:25 | Karma: 14,16 | Přečteno: 1260x | Diskuse| Ona

Radka Svobodová

Líná jako veš

Rodiče mi říkávali, že jsem sice nadaná, ale že jsem líná jako veš, protože místo toho, abych byla ambiciózní a cílevědomá, byla jsem spíš zahloubaná a ponořená do vlastního světa.

8.2.2018 v 15:00 | Karma: 20,06 | Přečteno: 1498x | Diskuse| Ona

Radka Svobodová

Konec vztahu neznamená selhání

Všimla jsem si v poslední době, že někteří lidé mají tendence kritizovat, že hodně partnerských vztahů nevydrží déle než pár měsíců nebo let.

5.2.2018 v 17:13 | Karma: 12,40 | Přečteno: 1116x | Diskuse| Ona

Radka Svobodová

Proč naše partnerské vztahy nefungují

Když se zamyslím nad tím, co nejvíc zabíjí partnerské vztahy, napadá mě pár slov. Očekávání, představy, domněnky a strach.

18.1.2018 v 12:10 | Karma: 19,09 | Přečteno: 1589x | Diskuse| Ona

Radka Svobodová

Být hodný se nevyplácí

Slovo „hodný“ už podle názvu napovídá, že se jedná o hodnotu člověka. Podle našich destruktivních vzorců, je člověk hoden lásky, chvály a uznání, jen za určitých podmínek.

21.11.2017 v 12:15 | Karma: 19,12 | Přečteno: 1736x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:25

Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Podvody přesáhly pět milionů, žalobce viní pojišťováka i jeho otce lékaře

25. dubna 2024  16:23

Z pojistných podvodů s celkovou škodou přesahující pět milionů korun obžaloval krajský státní...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1249x
Lektorka osobního rozvoje, milovnice života, cestovatelka, matka, partnerka, umělkyně, poradkyně v oblasti partnerských vztahů

www.moje-vztahy.cz

f: vztahy jako naše zrcadlo

Seznam rubrik